UNIEFIED COMMUNNICATION UC
Unified Communications (UC) Komunikacja nie tylko telefoniczna
Od wielu lat zajmujemy się pomaganiem naszym klientom komunikować się wewnątrz ich organizacji, a także na zewnątrz z ich klientami. Kiedyś taka komunikacja to była przede wszystkim tradycyjna telefonia, która ewoluowała później w telefonię IP. Aktualnie, wraz z upowszechnieniem się kolejnych kanałów komunikacji i różnych urządzeń, z których korzystamy, są to rozwiązania nazywane powszechnie Unified Communications (UC).
Unified Communications
Unified Communications łączy takie sposoby komunikacji jak rozmowy telefoniczne, wielostronne wideokonferencje, komunikację tekstową, a także pracę na dokumentach. Może też integrować inne usługi takie jak poczta elektroniczna, widomości sms, sygnalizacja obecności/dostępności, komunikatory VoIP, serwisy społecznościowe czy wideo czaty. Pozwala także na dołączenie się do wideokonferencji poprzez terminale wideo. Co istotne, używane kanały komunikacyjne nie są od siebie odseparowane, a użytkownik obsługuje je w ramach wspólnego systemu, przy pomocy tego samego środowiska i narzędzi które zna.
UC – dowolny sposób komunikacji
UC to zintegrowany zestaw produktów, zapewniający pracownikom możliwość komunikacji bez względu na wybrane urządzenie. Może to być tradycyjny telefon czy wideotelefon, ale też aplikacja (komunikator), którą można użyć na urządzeniu, które w danym momencie jest dla nas najwygodniejsze (smartfon, laptop, tablet, przeglądarka www)


UC – dowolne miejsce i czas komunikacji
UC daje użytkownikom dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i sposobów komunikacji, w dowolnym czasie, niezależnie od tego, gdzie się znajdują (biuro, dom, samochód, pociąg, samolot itp.)
Jedocześnie ujednolicony interfejs użytkownika powoduje, że niezależnie od tego jakiego urządzenia użyje, sposób dostępu do komunikacji i informacji jest dla niego prosty i intuicyjny.
Unified Communications umożliwia przechodzenie z jednego sposobu komunikacji do drugiego, w ramach tej samej sesji. Przykładowo, użytkownik może rozpocząć komunikację poprzez rozmowę głosową, a następnie za pomocą jednego kliknięcia rozszerzyć to połączenie do konferencji wideo, udostępnić dokument i równocześnie komunikować się tekstowo.
Dlaczego wdrożyć i używać unified communications w Twojej firmie?
Zintegrowanie kanałów komunikacyjnych i możliwość ich obsługi w ramach jednego środowiska uwalnia potencjał twórczy. Pozwala skupić się pracownikom na istocie ich zdań. Jest korzystne dla małych i większych przedsiębiorstw pod każdym względem. Usprawnia pracę, odciąża pracowników od nieefektywnych działań i obniża koszty działalności.
Poprzez zastosowanie prostych w obsłudze narzędzi komunikacji UC pracownicy potrzebują mniej czasu na poszukiwanie informacji i kontaktów oraz zestawianie połączeń. Zamiast tradycyjnych wyjazdów i delegacji można zorganizować spotkania web-owe, konferencje wirtualnych zespołów, współdzielić dokumenty, ekrany i pulpity.