17 maja obchodziliśmy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego.
W wielu aspektach naszego życia lubimy wygodę oraz cenimy sobie możliwość wyboru. Popularny zwrot „wyjdź ze swojej strefy komfortu” jest motywatorem dla sportowców i menadżerów. W innych obszarach naszego życia wygrywa wygoda, różnorodność wyboru oraz dostępność informacji. Kluczowym słowem jest tu dowolność.
Chcemy mieć opcje. Lubimy mieć swobodę w decydowaniu o formie spędzania wolnego czasu, pracy zdalnej czy stacjonarnej, sposobie czytania książek, dokonywania zakupów czy składania reklamacji
Lubimy być traktowani wyjątkowo, kiedy oferty są dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb, „szyte na miarę”.
Marki dostosowują się do naszych indywidualnych preferencji. To właśnie nasze potrzeby przyczyniają się do rozwoju Omnichannel oraz Customer Experience oraz Employer Experience.

Jako klienci coraz częściej bez względu na różnice pokoleniowe oczekujemy dowolności sposobu kontaktu z urzędem, sklepem, biurem ubezpieczeń czy przychodnią.
Wielokanałowość czyli dostępność zarówno tradycyjnych jak i nowoczesnych kanałów komunikacji takich jak telefon, mail, chat, formularz, media społecznościowe, cowbrowsing, chatbot, voicebot, telekonferencje, systemy IVR, to kanały które umożliwiają otrzymanie potrzebnej informacji takiej umówić wizytę lekarską, dokonać zakupów za pomocą różnych form płatności.
To właśnie ta dowolność i dostępność są kluczowymi czynnikami, które wpływają na nasze pozytywne doświadczenia i chęć ponownego kontaktu z daną marką.
Przywiązujemy się do firmy mając dobre skojarzenia, doceniając komfort i czas w jakim są realizowane nasze potrzeby. Tym marki zdobywają naszą lojalność i przywiązanie. Z punktu widzenia firm integracja wszystkich punktów styku z klientem to „must have” dla utrzymania dotychczasowych relacji z rynkiem, pozyskania nowych klientów.
Współczesna omnikanałowość określana również jako wszechkanałowość, to sposób realizowania strategii marki, w tym całej komunikacji z klientem z uwzględnieniem specyfiki branży, jej cech, celów i wartości.
Ujednolicona obsługa sprzedaży wykorzystująca AI zarówno w kontekście CX jak i EX, pozwala usystematyzować kontakt z klientem każdego pracownika firmy. Przekłada się to na pozytywny wizerunek i profesjonalizm obsługi. Dla stworzenia spójnej komunikacji wielokanałowej wykorzystywane są dedykowane rozwiązania chmurowe. Nowoczesne Platformy tworzone są w oparciu o architekturę mikroserwisów, Są zaprojektowane tak, by w pełni wykorzystać dedykowane strategie i dostępne technologie. Ich rozwój opiera się na interfejsach API. Dostęp do danych oraz sztuczna inteligencja zapewniają szybkość, sprawność rozwiązań i ich bezpieczeństwo.
Nowe technologie ułatwiają firmom budowanie trwałych relacji z rynkiem. Optymalizują wydajności pracowników, ale przede wszystkim dostarczają wszystkim użytkownikom wygodę w przekazie i odbiorze informacji.