Blog Nowe Technologie – „Widziałem przyszłość”

Jarosław Piasecki Konsultant ds. analizy danych

To hasło roku 2021, który został ogłoszony rokiem Stanisława Lema. Przyszłość zarówno najbliższa jak i ta odległa jest dla nas niewiadomą, jednak nauczeni doświadczeniem minionych, trudnych miesięcy możemy być pewni, że technologia stwarza nowe możliwości dla pracowników i przedsiębiorstw.

Robotyzacja procesów biznesowych (robotic process automation)

Robotyzacja fanom fantastyki  może kojarzyć się z futurystyczną wizją  opisywaną przez Lema. Przewidział on rozwój sztucznej inteligencji i robotów które zastępują człowieka, jednak robotyzacja jaką znamy i którą coraz częściej wykorzystujemy jest przyjazna i prosta. Polega na wdrożeniu w szeregi przedsiębiorstwa specjalistycznego oprogramowania, które pozwala zautomatyzować wiele monotonnych i powtarzalnych zadań, niosąc ze sobą wiele korzyści dla firm i ich pracowników.

Przedsiębiorstwo = człowiek

Głównym założeniem przedsiębiorstwa jest prowadzenie działalności zorientowanej na zysk. Aby to osiągnąć firmy poszukują rozwiązań które usprawniają pracę a tym samym pozwalają zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Nowoczesne firmy dużą część działań, koncentrują na własnym rozwoju. Jest to czynnik który odgrywa kluczową rolę w osiąganiu założonego celu jakim jest zysk. Można więc wysnuć tezę, że do osiągania zysków niezbędny jest rozwój.

Do osiągania zysków niezbędny jest rozwój

Abraham Maslow stworzył tzw. „piramidę potrzeb”, na jej szczycie umiejscowił  potrzebę samorealizacji, która polega na samodoskonaleniu, zdobywaniu nowej wiedzy i doświadczeń, na rozwoju osobistym oraz doskonaleniu otaczającego nas świata. Zestawiając zatem człowieka i przedsiębiorstwo można łatwo zauważyć, że mają zbieżne cele. Ich najwyższymi potrzebami jest dążenie do rozwoju. 

Kapitał ludzki najistotniejszym elementem w organizacji

Przedsiębiorstwa tworzą ludzie. Aby firma mogła rozwijać się, musi rozwijać się człowiek, jest to oczywista zależność. Wiemy o tej korelacji jednak często nie korzystamy z tej wiedzy, traktując rozwój kapitału ludzkiego jako ekstrawagancje czy „ekstra dodatek” niekoniecznie potrzebny w codziennym funkcjonowaniu firmy. Obecnie przedsiębiorstwa zatrudniają duże ilości pracowników do prostych powtarzalnych zadań które uniemożliwiają rozwój kapitału ludzkiego. Oczywiste jest, że wykonywanie stałych zadań jest niezbędne do funkcjonowania przedsiębiorstwa jednak takie działania w bezpośredni sposób przekładają się na brak satysfakcji z wykonywanej pracy. Rutyna i duża ilość prostych ale nudnych czynności wykonywanych każdego dnia nie pozwala wykorzystać potencjału pracowników. Uniemożliwia to rozwój przedsiębiorstwa utrzymując firmę na stałym poziomie. W efekcie końcowym korzystanie z tradycyjnych utartych dotychczas schematów powoduje, że ustępujemy pola konkurencji, która łączy potencjał technologiczny z kapitałem ludzkim tworząc synergie działania między człowiekiem a technologią. Podejście takie było skuteczne w poprzedniej dekadzie, obecnie można je porównać do startu w wyścigu F1. Posiadając auto Freda Flintstona, mimo że jest sprawdzone, trwałe, niezawodne i tak zostajemy daleko w tyle za nowoczesnymi bolidami. 

Co zatem można zrobić aby zapewnić rozwój przedsiębiorstwa?

– Wykorzystać możliwości jakie daje nowa technologia. Nie marnujmy potencjału naszych zespołów do wykonywania prostych, powtarzalnych  czynności. Te rutynowe działania możemy spokojnie powierzyć sztucznej inteligencji a naszych pracowników wykorzystajmy do kreatywnych, trudniejszych i ambitniejszych działań. 

Zastosowanie w organizacji technologii RPA.

RPA czyli Robotic Process Automation, to technologia która umożliwia przeniesienie powtarzalnych zadań z człowieka na bota. Technologia odwzorowuje na poziomie interfejsu użytkownika (GUI) działania człowieka. Działanie na poziomie interfejsu niweluje między innymi problem integracji starszych systemów z nowszymi, wynikający z pisania dodatkowych kosztowych aplikacji, które mają łączyć ze sobą te systemy i ich efektywne funkcjonowanie.

Roboty same w sobie nie mylą się, w związku z czym nie ma mowy o tym, że proces, który został dobrze rozpisany zostanie błędnie wykonany przez robota. Dodatkowo szybkość pracy robota jest nie do osiągniecia przez człowieka co w znaczący sposób skraca czas realizacji zadań. Co kluczowe to roboty dzięki swojej niezawodności znacząco mogą odciążyć całe zespoły,  umożliwiając wzrost rozwoju zawodowego pracowników, a tym samym w dużym stopniu przyczyniają do wzrost zdolności operacyjnej całej organizacji.

Gdzie można zastosować technologię RPA ?

Spektrum rodzaju prowadzonych działań, w których można zastosować technologię RPA jest ogromny. Od księgowości przez instytucje publiczne, aż po branże IT, co więcej dzięki ciągłemu rozwoju tej technologii można stwierdzić, że obecnie nie ma branży, w której taka technologia nie sprawdziła by się.

Przykładem mogą być instytucje publiczne a dokładniej urzędy miast. W każdym z takich urzędów znajduje się olbrzymia ilość czynności/procesów wymagających wprowadzania/przepisywania danych przez urzędników z plików PDF, dokumentów papierowych do różnego rodzaju systemów ERP czy pilików excel. Tego typu procesy są długotrwałe i monotonne a jednocześnie obarczone wysokim ryzykiem popełnienia przez urzędnika pomyłki wynikającej np. z przemęczenia ciągłym czytaniem tekstu, rozproszenia itd. Do takich procesów możemy z powodzeniem wykorzystać robota, który odczyta wszystkie niezbędne dane z plików PDF/txt/excel  i zapisze je w odpowiednim systemie, a gdy będzie trzeba wyśle wiadomość do zainteresowanych osób z informacją, że dane zostały już wprowadzone. Co ważne podczas wykonywania procesu nasz robot nie męczy się, nie robi przerw ani się nie myli. Prędkość wykonywania procesu jest niebotycznie szybsza w porównaniu do ludzkiej pracy. Można śmiało stwierdzić że ilość danych, którą człowiek wprowadza przez miesiąc, robot wprowadzi w ciągu jednego dnia.

Innym przykładem są biura rachunkowe które prowadzą rozliczenia podatkowe swoich klientów z urzędem skarbowym. Ich zadaniem jest wprowadzenie wszystkich faktur, tych kosztowych jak i przychodowych, obliczenie poziomu amortyzacji środków trwałych, wysokości podatku PIT, CIT, VAT w ściśle określonym terminie. Do 20 każdego miesiąca w przypadku PIT i 25 w przypadku VAT a przecież klient może dosłać faktury z opóźnieniem. Zaczyna się wyścig z czasem. Te wszystkie powtarzalne, schematyczne zadania może wykonać za nas robot, zrobi to szybko i bezbłędnie. Jest dostępny 24/7, nie odczuwa stresu i presji czasu. Często okazuje się,  że jest niezawodnym ogniwem doskonale uzupełniającym zespół pracowników.

„Bo wczorajsza niezwykłość staje się dzisiejszym banałem, a dzisiejsza skrajność jutrzejszą normą” (Stanisław Lem).

 Technologia RPA jest dostępna na rynku od kilku lat i ciągle się rozwija. Ogromna ilość firm zarówno małych jak i dużych korzysta z jej możliwości w celu zwiększenia swojej wydajności i konkurencyjności na rynku. Miniony rok pokazał nam jak wielką niewiadomą jest przyszłość. Czas lockdawnu to czas przeorganizowania się wielu firm, zmiany kierunku działania i zejścia z tzw. utartych szlaków.  Technologia RPA  okazała się sprzymierzeńcem dla wielu firm które chciały utrzymać swoją pozycję na rynku.  Trend ten już się nie odwróci. Technologia RPA staje się naturalnym środowiskiem funkcjonowania biznesu ponieważ  służy człowiekowi i pozwala aby ten się rozwijał.

Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Pozostańmy w kontakcie

Więcej aktualności

PREZES ZARZĄDU UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Grzegorz Pardela
Wykształcenie:

Wyższe oraz Executive Master of Business Administration – ukończone z wyróżnieniem

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

  • 2019 – 2020 Doradca ds. wdrożenia faktoringu; Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
  • 2018 – 2019 Dyrektor Zarządzający; eFaktor S.A.
  • 2011 – 2018 Dyrektor Handlowy, Prokurent a później Członek Zarządu; Pragma Faktoring S.A. i Pragma Faktor Sp. z o. o
  • 2009 – 2010 Regionalny Dyrektor Sprzedaży; Fortis Commercial Finance Sp. z o. o.
  • 2005 – 2009 Business Development Manager; Bibby Financial Services Sp. z o. o.
  • 2002 – 2005 Regionalny Kierownik ds. Rozwoju; Carbologistic Sp. z o.o.
  • 2000 – 2001 Pracownik Naukowy; Biblioteka Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Śląskiego

Grzegorz Pardela nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub jako członek organu konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. 

WICEPREZES UNIMA 2000
SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Piotr Urbaniec

Wykształcenie:

Ukończył studia wyższe inżynierskie na Politechnice Łódzkiej na Wydziale Budowy Maszyn (1996-2001)

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

  • 11.2019 – 04.2021 Członek Zarządu Innowacja Polska Sp. z o. o.
  • 02.2018 – 11.2019 Dyrektor Zarządzający Infolet Sp. z o.o.
  • 05.2015 –11. 2017 Doradca Zarządu ds. Strategii Rozwoju Nazwa.pl Sp. z o.o. oraz Dyrektor Zarządzający  spółek zależnych NowyHosting Sp. z o.o. oraz serwery.pl
  • 07.2013 – 05.2015 Business Development Director dla Kanady i USA  S.G.D Engineering Ltd.
  • 06.2012 – 06.2013 Prezes Zarządu Zakłady Lotnicze Margański&Mysłowski S.A.
  • 11.2007 – 05.2012 Wiceprezes Zarządu Ulter – Sport Sp. z o.o.
  • 11.2004 – 10.2007 Dyrektor Handlowy Toora Group S.A.
  • 05.2002 – 10.2004 Project Manager, start up Manager Cablettra Poland Sp. z o.o.
  • 09.1996 – 04.2002 Manager Sprzedaży Zasada Group, Mercedes – Benc Polska

Nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub jako członek organu konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w Rejestrze Niewypłacalnych, prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze sądowym

CZŁONEK RADY NADZORCZEJ UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Piotr Zając

Wykształcenie: 

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie), specjalność zarządzanie zasobami ludzkimi. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Autor prac naukowych o tematyce dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi i controlingu personalnego, publikowanych w czasopismach zarówno o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym.                                     Bierze aktywny udział w badaniach naukowych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, jak również uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych w tej tematyce. 

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

  • Od 01.2021- nadal – Członek Rady Nadzorczej Krakowskiego Banku Spółdzielczego z siedzibą w Krakowie
  • Od 06.2018 – nadal  – Członek Rady Nadzorczej Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Bochni 
  • Od 02.2017 – nadal – Adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu                  Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie (umowa zlecenie) 
  • Od 06.2015 – nadal – Członek Rady Nadzorczej oraz członek Komitetu Audytu Spółki UNIMA 2000 Systemy  Teleinformatyczne S.A. w Krakowie 
  • 08.2014 – 12.2019 – Konsultant ds. sprzedaży ERGAZ sp. z o. o 
  • 01.2013 – 03.2018 – Członek Rady Nadzorczej Spółki Fabryka Kotłów Sefako S.A. w Sędziszowie                          (03.2015-04.2016 – wiceprzewodniczący RN),
  • 06.2012 – 11.2012 – Członek Rady Nadzorczej VI kadencji Spółki Uzdrowisko Wysowa S.A/ w Wysowej Zdroju
  • Od 2010 – nadal – Adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Pracy Uniwersytetu Ekonomicznego w            Krakowie  
  • Od 2012 – Członek Uczelnianego Kolegium Elektorów na kadencję 2020-2024, 2016-2020 oraz                          2012-2016
  • Od 2012 – Członek Instytutowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia na kadencję 2016-2020 oraz                        2012-2016,                                                                                                                                                                            

Od 2010 – nadal- Adiunkt w Zakładzie Zarządzania i Rachunkowości Wyższej Szkoły Ekonomii i                              Informatyki w Krakowie (umowa zlecenie)

  • 10.2007 – 03. 2015 – Konsultant do spraw Personalnych w Oxygen Krosno S.C. oraz PHU Ergas 
  • 10.2004 – 09.2010 – Asystent w Katedrze Zarządzania Zasobami Pracy Akademii Ekonomicznej w Krakowie,  obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 
  • 2008–2012 – sekretarz Wydziałowej Komisji ds. Rozwoju Kadry Naukowo-Dydaktycznej 
  • 2008–2012 – sekretarz Wydziałowej Komisji Konkursowej   
  • 07.1996 – 09.2007 – Własna działalność gospodarcza 

Nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub jako członek organu konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. 

Członek niezależny.  

CZŁONEK RADY NADZORCZEJ UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Patrycja Buchowicz

Wykształcenie:

Wykształcenie wyższe. Absolwentka Wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej, specjalizacja: rachunkowość i finanse. Posiada bogate, ponad 25 – letnie doświadczenie na rynku kapitałowym. Uczestniczyła w licznych projektach z zakresu IPO oraz wprowadzania spółek na rynek regulowany GPW i rynek NewConnect. Odpowiadała za przygotowanie analiz ekonomiczno – finansowych, w tym na potrzeby prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych. Doradzała zarządom spółek przy prywatnych oraz publicznych ofertach papierów wartościowych. Uczestniczyła i koordynowała prace nad sporządzaniem Prospektów Emisyjnych, Memorandów Informacyjnych oraz Dokumentów Informacyjnych.

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

  • 2019 – nadal Pełni funkcję Prezesa Zarządu EMAI 2 S.A. z siedzibą w Warszawie
  • od 2011 – nadal Jest Certyfikowanym Doradcą w Alternatywnym Systemie Obrotu New Connect organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA
  • 2005 – nadal Prowadzi własną działalność gospodarczą obejmującą doradztwo finansowe dla spółek ubiegających się o wprowadzenie papierów wartościowych do obrotu na rynku kapitałowym, notowanych na rynku głównym GPW i New Connect oraz doradztwo związane z obowiązkami informacyjnymi spółek publicznych
  • 2014 – 2019 Pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu oraz Członka Rady Nadzorczej instytucji finansowej Weiyuanhui S.A.
  • 1994 – 2001 Pełniła funkcję radcy w Biurze Domów Maklerskich i Funduszy Powierniczych Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Urząd Komisji Nadzoru Finansowego)
  • 1993 – 1994 Pełniła funkcję radcy w Biurze Domów Maklerskich i Funduszy Powierniczych Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Urząd Komisji Nadzoru Finansowego)
  • 1992 Była pracownikiem Politechniki Warszawskiej
    Pani Patrycja Buchowicz zasiadała w licznych Radach Nadzorczych, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz w Alternatywnym Systemie Obrotu – New Connect, prowadzonym przez GPW S.A. Obecnie jest Przewodniczącą Rady Nadzorczej ATENDE S.A. z siedzibą w Warszawie.

Nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej z wyłączeniem Atende S.A. lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Członek niezależny

WICEPRZEWODNICZĄCY RADY NADZORCZEJ UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Sławomir Jarosz

Wykształcenie:

Jest absolwentem Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Krakowie, kierunku Finanse i
Bankowość. W 2002 r. ukończył studia podyplomowe Master of Business Administration przy Wyższej
Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie.

Przebieg pracy zawodowej:
Pracę zawodową rozpoczął w 1994 r. jako Specjalista ds. kredytów w ING Bank Śląski Oddział
Regionalny w Bielsku-Białej, następnie został Kierownikiem Zespołu Doradców Klienta i członkiem
Komitetu Kredytowego oraz Zastępcą Dyrektora CBK. W latach 1996–2004 prowadził własną
działalność gospodarczą w zakresie inwestycji i doradztwa finansowego. W latach 2001–2003 pełnił
funkcję Zastępcy Dyrektora, a później Dyrektora Oddziału Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. w
Bielsku-Białej. W latach 2003–2004 był Prezesem Zarządu firmy windykacyjnej FOR-NET S.A. z
Krakowa. Od 2009 r. do 2014 r. zajmował stanowisko Wiceprezesa Zarządu Beskidzkiego Biura
Consultingowego S.A. Od 2011 r. zajmuje stanowisko Prezesa Zarządu ABS Investment S.A., a od 2019
r. stanowisko prezesa Zarządu InBook S.A. Zasiadał w wielu Radach Nadzorczych spółek publicznych.
Jest specjalistą w dziedzinie finansowania inwestycji oraz rynku kapitałowego.

Zajmowane stanowiska i pełnione funkcje:

  • MODE S.A. – członek Rady Nadzorczej od 25.08.2020 r. – aktualne
  • Surfland Systemy Komputerowe S.A. – członek Rady Nadzorczej od 20.08.2020 roku – aktualne
  • Inbook S.A. – Prezes Zarządu – od 11.06.2019 roku – aktualne
  • DJP Invest sp. z o.o. – Wspólnik, Prezes Zarządu – od 1.02.2019 roku – aktualne
  • Alfa Dom Maklerski S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 27.12.2017 r. – aktualne
  • Quest sp. z o. o. – członek Rady Nadzorczej – od 22.06.2017 r. – aktualne
  • Softelnet S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 04.04.2012 r. – aktualne
  • Orion Investment S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 28.06.2011 r. – aktualne
  • Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 18.06.2010 r. – aktualne
  • UHY ECA S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 29.06.2010 r. do 13.03.2013 r., od 25.04.2018 r. – aktualne
  • ABS Investment S.A. – Prezes Zarządu – od 20.06.2011 roku – aktualne
  • SETANTA S.A. (obecnie All In! Games S.A.) – członek Rady Nadzorczej – od 06.11.2018 r. do
    31.08.2020 r. – nieaktualne
  • JR Invest S.A. (obecnie JR Holding ASI S.A.) – członek Rady Nadzorczej – od 30.06.2014 r. do
    07.12.2015 r. – nieaktualne
  • BVT S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 16.09.2014 r. do 17.07.2015 r. – nieaktualne
  • Uboat-Line S.A. (obecnie w upadłości likwidacyjnej) – członek Rady Nadzorczej – od 26.09.2012 r.
    do 26.08.2014 r. – nieaktualne
  • Beskidzkie Biuro Consultingowe S.A. (obecnie Beskidzkie Biuro Inwestycyjne S.A.) – Wiceprezes
    Zarządu – od 08.09.2009 r. do 30.11.2014 – nieaktualne
  • LS Tech-Homes S.A. (obecnie Module Technologies S.A. w restrukturyzacji) – członek Rady
    Nadzorczej – od 21.01.2011 r. do 13.08.2013 r. – nieaktualne
  • Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A. (obecnie w restrukturyzacji) – członek Rady Nadzorczej
    – od 09.2010 r. do 23.12.2014 r. – nieaktualne
  • Best4YouKids S.A. (obecnie Kids Play Management S.A.) – członek Rady Nadzorczej – od 2012 r. do
    2013 r. – nieaktualne
  • PRYMUS S.A. – członek Rady Nadzorczej – od 31.05.2011 r. do 14.06.2013 r. – nieaktualne
  • Sport-TV sp. z o.o. (później ABS Investment sp. z o.o. i ABS Investment S.A.) – Wiceprezes Zarządu
    – od 2009 r. do 2011 r. – nieaktualne
  • LIBERTY Group S.A. (obecnie CONCEPT LIBERTY Group S.A.) – członek Rady Nadzorczej – od
    10.06.2010 r. do 19.03.2013 r. – nieaktualne
  • Motor Trade Company S.A. (obecnie w upadłości likwidacyjnej) – członek Rady Nadzorczej – od
    2010 r. do 20.09.2011 r. – nieaktualne
  • Art New Media S.A. (obecnie ARK Royal S.A.)– członek Rady Nadzorczej – od 2010 r. do 22.12.2011
    r. – nieaktualne
  • Beskidzkie Biuro Consultingowe Center Sp. z o.o. – Wiceprezes Zarządu – od 2008 r. do 2010 r. -nieaktualne
  • Beskidzkie Biuro Consultingowe Capital Sp. z o.o. – Wiceprezes Zarządu – od 2007 r. do 2007 r. –
    nieaktualne
  • Beskidzkie Biuro Consultingowe 2 Sp. z o.o. (obecnie Pakar Investment sp. z o.o.) – Członek Zarządu
    – od 2006 r. do 2008 r. – nieaktualne
  • FOR-NET S.A. – Prezes Zarządu – od 2003-2004 – nieaktualne
  • Fabryka Elementów Hydrauliki „PONAR-WADOWICE” S.A. (obecnie KCI S.A.) – członek Rady
    Nadzorczej – od 2003-2003 – nieaktualne     Nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A.

Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub jako członek organu konkurencyjnej osoby prawnej.

Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20
sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

PRZEWODNICZĄCY RADY NADZORCZEJ UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Zbigniew Pietroń

Wykształcenie:

Ukończył studia wyższe magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na Wydziale Fizyki i Astronomii (1978). Ukończył studia i uzyskał dyplom Institut Francais de Gestion (Francuskiego Instytutu Zarządzania) w Warszawie (1992 – Strategia przedsiębiorstwa, Analiza finansowa, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Doradztwo w biznesie).

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

  • Od 17.09.2004 – nadal – Przewodniczący Rady Nadzorczej UNIMA 2000 S.A. (spółka notowana na parkiecie głównym GPW)  
  • 01.04.2000 – 01.04.2020 własna działalność gospodarcza pod firmą ADVANCED BUSINESS CONSULTINGZbigniew Pietroń (zarządzanie i doradztwo w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi oraz inne usługi konsultingowe) 
  • 04.10.2006 – 15.11.2008 – Przewodniczący Rady Nadzorczej ELEKTRONICS CTO S.A. 
  • 23.09.2002 – 02.03.2005 – Prezes Zarządu w NO NAME sp. z o.o. w Krakowie (produkcja i sprzedaż wyrobów odzieżowych pod marką „Cotton Club”(stworzenie od podstaw dynamicznego przedsiębiorstwa na bazie upadłej firmy o znanym znaku towarowym)
  • 08.12.2000 – 28.02.2002 – Przewodniczący Rady Nadzorczej w SYMATRIX sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie(oprogramowanie dla niewielkich sieci handlowych, zalążki internetu)       
  • 01.04.1998 – 31.01.2000 – wspólnik i Prezes Zarządu w SAMAR-EKO sp. z o.o. z siedzibą j.w. wdrożenie i rozpoczęcie produkcji ekologicznych materiałów budowlanych)
  • 17.01.1997 – 31.12.1999 – wspólnik, dyrektor ds. ekonomicznych, doradca Zarządu, Wiceprezes i Prezes Zarządu w PW SAMAROL sp. z o.o. z siedzibą w Opatkowicach, gm. Proszowice (restauracja upadającej firmy – uruchomienie i rozwój: serwisu maszyn rolniczych, stacji kontroli pojazdów, produkcji elementów budowlanych)
  • 01.10.1996 – 30.07.1997 – pełnomocnik właściciela ds. likwidacji przedsiębiorstwa (jak wyżej)
  • 01.02.1996 – 30.09.1996 – dyrektor ds. ekonomicznych i pełnomocnik właściciela ds. przekształceń w Hurtowni Farmaceutycznej MAGRAM Józef Dulba w Krakowie (hurtownia leków – aranżacja i przeprowadzenie sprzedaży przedsiębiorstwa dużemu koncernowi zagranicznemu)
  • 15.09.1992 – 01.01.1995 – osoba współpracująca w działalności gospodarczej PHU PRIM Grażyna Pietroń w Krakowie (handel)
  • 26.08.1991 – 25.02.1992- wspólnik i dyrektor zarządzający finansami w GIEŁDA MW-SYSTEM s.c. w Krakowie (obrót papierami wartościowymi) 
  • 01.06.1990 – 30.10.1992 – wspólnik i dyrektor zarządzający w BIOMEX sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (produkcja farmaceutycznych testów diagnostycznych)                      
  • 01.09.1978 – 01.05.1991 – pracownik naukowy, starszy asystent w Instytucie Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Krakowie

W latach 1983-1988 uczestnik polskich wypraw polarnych na Spitsbergen jako pracownik Polskiej Akademii Nauk, eksplorator i alpinista; Nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A.

Nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub jako członek organu konkurencyjnej osoby prawnej.

Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

CZŁONEK RADY NADZORCZEJ UNIMA 2000 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE S.A.

Magdalena Kniszner

Wykształcenie:

Ukończyła studia na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki – w zakresie informatyki, o specjalności budowa i oprogramowanie maszyn matematycznych i uzyskała tytuł magistra inżyniera informatyka. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu komunikacji w biznesie w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Uczestniczyła w licznych kursach dotyczących zarządzania firmą i zasobami ludzkimi.

Zajmowane stanowiska i przebieg kariery zawodowej:

Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z firmą Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne
S.A., jako założyciel i wspólnik, a następnie jako akcjonariusz. W ramach pełnionych obowiązków nadzorowała działy wdrożeniowy i techniczny oraz dział projektów niskoprądowych, a także administrację, kadry i księgowość. Odpowiadała za proces przygotowania i wprowadzenia spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

  • 09.2020 – nadal – Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A
  • 09.2015 – 09.2020 – Członek Rady Nadzorczej Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A.,
  • 2007 – 09.2020 – Prezes Zarządu Lockus sp. z o.o.
  • 1998 – 2015 – Wiceprezes Zarządu Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. (do 30. 09. 2004 Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne Sp. z o. o, a od 1. 10. 2004 Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A.)


W ramach grupy kapitałowej od 2007 do września 2020 pełniła funkcję Prezesa Zarządu spółki Lockus Sp. z o.o. – specjalizującej się we wspieraniu strategii biznesowych i realizacji konferencji branżowych. Nie prowadzi działalności konkurencyjnej do działalności Emitenta, nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Strona www.unima2000.pl korzysta z plików Cookies (w celu realizacji usług)