IBM Watson Assistant for Health Benefits – wirtualny agent Watson obsługujący sztuczną inteligencję – zapewnia lepszy dostęp do dokładnych i przydatnych informacji o świadczeniach i kosztach opieki zdrowotnej członkom, agentom i klientom-pracodawcom firmy Humana Employer Group.
Humana to jeden z największych ubezpieczycieli w Stanach Zjednoczonych, który oferuje ubezpieczenia zdrowotne, ubezpieczenie dentystyczne, ubezpieczenie wzroku i ubezpieczenie apteczne dla ponad 13 milionów klientów w całym kraju.
Aby wyróżnić się na tym, co jest zarówno złożoną, jak i niezwykle ważną przestrzenią, firmy z branży opieki zdrowotnej i ubezpieczeniowe muszą nieustannie wprowadzać innowacje w celu poprawy obsługi i utrzymania klientów. Konsumenci oczekują szybkich i dokładnych odpowiedzi na swoje pytania, gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą. Coraz częściej dostawcy są zmuszeni do ponownego przemyślenia swojej oferty usług, aby nadążyć za oczekiwaniami użytkowników.
Voicebot oparty o IBM Watson Assistant zapewnia personelowi firmy Humana szybszy, przyjaźniejszy i bardziej spójny sposób dostępu do informacji przed rozpoczęciem świadczenia usług, kwalifikacji medycznej, weryfikacji, autoryzacji i skierowań bez konieczności rozmowy z agentem na żywo. Rozwiązanie opiera się na sztucznej inteligencji, rozumie intencję dostawcy, weryfikuje, czy mają oni dostęp do systemu i informacji o członkach, a następnie określa, w jaki sposób najlepiej dostarczyć żądane informacje.
Asystent głosowy wykorzystuje siedem modeli językowych i dwa modele akustyczne, z których każdy jest ukierunkowany na określony typ danych wprowadzanych przez użytkownika, gromadzonych przez Humana. Dzięki szkoleniu w zakresie dostosowywania mowy rozwiązanie osiąga średni poziom dokładności błędu w zdaniach na poziomie 90-95% dla istotnych danych wejściowych. Wdrożenie obejmuje kilka celów cząstkowych w ramach głównych grup, takich jak kwalifikowalność, świadczenia, roszczenia, upoważnienia i skierowania, umożliwiając firmie Humana szybkie udzielanie odpowiedzi na pytania, na które wcześniej nie można było znaleźć odpowiedzi. Rozwiązanie Watson jest w stanie odpowiedzieć konkretną korzyścią „punktową”, na przykład „współpłacenie za wizyty u kręgarza wynosi 100 USD”.
Rozwiązanie odbiera ponad 7 000 połączeń głosowych od 120 dostawców dziennie, a opinie użytkowników są niezwykle pozytywne. „Inicjatywa Humany z IBM Watson Assistant była rozwijana przez trzy lata i nadal rośnie.
LINK DO CASE STUDY: https://www.ibm.com/watson/stories/humana