Kalendarz świąt nietypowych podpowiada, że 10 grudnia, a więc w najbliższą sobotę obchodzimy Dzień Bota.
Czy jest co świętować?
Pytanie kontrowersyjne jednak warto je zadać i zastanowić się chwilę nad odpowiedzią.
Czy Twoje doświadczenia ze sztuczną inteligencją są pozytywne?
Znasz Bota – Pomagacza?
Tego np., który szybko odpowiada na chacie w sklepie internetowym lub tego, który przyjmuje Twój wniosek reklamacyjny czy umawia Cię na wizytę w przychodni?
Może na dźwięk słowa „bot” dostajesz dreszczy. Twoje doświadczenia w kontaktach ze sztuczną inteligencją są negatywne, związane z dzwoniącym voicebotem, który nie dopuszcza Cię do głosu lub z wszędobylskim szpiegującym i zasypującym spamem botem reklamującym „niezbędne” do egzystencji wspaniałości.
W dostępnym poniżej linku zamieszczamy wyniki naszej ankiety na LinkedIn z preferowanymi formami obsługi klienta. https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7006237650126852096
AI ingeruje coraz mocniej w nasze codzienne życie. Lecz pomimo złych skojarzeń może okazać się również dla Ciebie pomocna, wypierając złe skojarzenia łączące boty z atakami hackerskimi, podsłuchiwaniem i szpiegowaniem w sieci.
Sztuczna inteligencja to potencjał, który może i powinien wspierać człowieka, po to była wymyślona.
Samo słowo bot pochodzi od słowa robot. Podstawowym założeniem w tworzeniu bota było opracowanie programu komputerowego, umożliwiającego wykonanie prostych czynności odciążających nas w powtarzalnych, żmudnych zadaniach.
Wiele opisów tej technologii podaje, że celem działania botów jest zastąpienie człowieka, co nie jest prawdą.
Boty działają w integracji z człowiekiem. Odciążają go w rutynowych czynnościach, ale nie zastępują.
Automatyzują proste procesy np. te związane z przyjęciem wniosków reklamacyjnych, lecz w dalszym, końcowym etapie związanym z rozpatrzeniem reklamacji niezbędnym jest udział człowieka.
Boty są dostępne 24/7, automatycznie generują odpowiedzi itd.. Faktycznie w tym zakresie mają nad nami przewagę.
Nowoczesne rozwiązania wykorzystujące AI mają możliwość uczenia się, poprawiając swoją jakość działania. Jednak wszędzie tam, gdzie sprawa wychodzi poza ramy rutynowego postępowania, nic nie zastąpi naszej zdolności abstrakcyjnego myślenia, inteligencji emocjonalnej, empatii, wyobraźni czy kreatywności.
Boty działają we współpracy z nami stąd często określane są jako „dodatkowy agent w zespole” lub „wirtualny asystent”.
Jako Unima2000 tworzymy takie rozwiązania, które służą do usprawnienia prostych procesów.
UniChatbot czy UniVoicebot mają za zadanie wspierać działania firmy poprzez np. poprawę jakości obsługi klienta oraz docenianego CX.
To dedykowane rozwiązania, które często uzupełniają miejsce brakującego ogniwa we współpracy grupowej.
Na pytania klientów:
Co wyjątkowego potrafi Wasz bot?
Odpowiedź jest jednoznaczna.
– Nic wyjątkowego.
Po prostu,
nasze boty pomagają, nie przeszkadzają.
Uczą się i działają!
To dobry powód, aby świętować.
Jolanta Różycka, Marketing Manager, Unima 2000.