Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB po raz czwarty opublikowało raport o branży outsourcingu usług Call Center. W ramach prowadzonych prac podjęto próbę zidentyfikowania wszystkich firm w Polsce świadczących usługi Call Center na zlecenie. Badania SMB mają postać wywiadów i są prowadzone cyklicznie od roku 2014. W ostatniej edycji badań wzięło udział około 27% firm z branży CC, które są łącznie w posiadaniu ponad 50% zasobów rynku (konsultantów, stanowisk i lokalizacji).
Dzięki wiarygodności organizatora i rzetelnie prowadzonej procedurze badawczej, raporty Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB należy traktować jako jedno z najważniejszych źródeł wiedzy dla osób zainteresowanych rozwijaniem metod nowoczesnej komunikacji z klientami.
NAJPOPULARNIEJSZY SYSTEM CALL CENTER W POLSCE
W tegorocznych wynikach badań zwraca uwagę informacja, że najpopularniejszym systemem wykorzystywanym w branży usług Call Center jest system oferowany przez Unima 2000. Około 19% badanych przedsiębiorstw używa systemów Avaya, a 5% systemów Vocalcom/Hermes.
Łącznie systemy oferowane przez naszą firmę pracują na 24% stanowisk Call Center w Polsce.
Tak wysoka popularność systemów oferowanych przez naszą firmę, stanowi potwierdzenie słusznego wyboru strategicznych partnerów technologicznych z którymi Unima 2000 jest związana od wielu lat.
Prawdopodobnym powodem, że blisko 1/4 wszystkich użytkowników CC używa systemów oferowanych przez Unima 2000 jest wysoka dojrzałość i elastyczność tych produktów. Rozwiązania Avaya i Vocalcom są stale rozwijane, a ich niezawodność jest wspierana przez zespoły polskich inżynierów.

Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badań, które są udostępniane w dwóch wersjach:
Raport ogólny – bezpłatny raport dostępny dla wszystkich zainteresowanych zawierający najważniejsze informacje na temat branży (w tym wymienione powyżej)
Raport szczegółowy – udostępniany odpłatnie, zawierający szczegółowe informacje, takie jak analizy regionalne i pogłębione analizy uwzględniające specyfikę branży i działających na niej dostawców (jak np. przedstawienie wniosków dla firm o różnej wielkości, rejonizacji kraju, itp.).
W raporcie ogólnym można m.in. znaleźć takie informacje jak:
- Wielkość polskiej branży usług CC
- Wielkość zasobów jakimi dysponują CC i ich rozmieszczeniu na terenie kraju
- Plany rozwojowe przedsiębiorstw z branży
- Sektory gospodarki najczęściej korzystających z usług outsourcingowych cc
- Sektory gospodarki w których korzystanie z usług outsourcingowych CC wzrasta najszybciej
- Modele rekrutacji do CC
- Rotacja i najczęściej podejmowanych działaniach antyrotacyjnych
- Struktura wieku i wykształceniu pracowników CC
- Struktura ruchu telekomunikacyjnego w polskich CC
Raporty można pobrać ze stron Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB: http://www.outsourcing-cc.pl/badanie-i-raport