Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) zostało nagrodzone w ogólnopolskim konkursie „Skrzydła IT w Administracji” w kategorii „Narzędzia do komunikacji z obywatelami”. Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród odbyło się 10 kwietnia 2019 r. w Zakopanem, podczas VI Forum Kierowników IT w Administracji.
Przyznanie nagrody to również ogromny powód do dumy dla naszej firmy. Unima 2000 Systemy teleinformatyczne brała udział w powstaniu Gdańskiego Centrum Kontaktu.
Działając w ramach konsorcjum z firmą EUVIC Sp. z o.o. wygraliśmy przetarg na przygotowanie, wdrożenie i świadczenie usługi udostępniania systemu informatycznego, służącego do obsługi GCK. Przetarg realizowany był przez Biuro Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Głównym zadaniem Gdańskiego Centrum Kontaktu jest usprawnienie i uproszczenie komunikacji pomiędzy samorządem a mieszkańcami. System informatyczny łączy funkcjonalność systemów Contact Center, bazy wiedzy oraz elementy HelpDesku. Najbardziej widocznym dla mieszkańców elementem systemu informatycznego jest popularny portal www.gdansk.pl.
Rozwiązanie działała w modelu SaaS i umożliwia całodobową obsługę w zakresie udzielania informacji dotyczących funkcjonowania Urzędu oraz podległych jednostek organizacyjnych Miasta. System pozwala na przyjmowanie zgłoszeń interwencyjnych i gromadzenie opinii mieszkańców oraz prowadzenie badań opinii społecznej. Zgłoszenia są przekazywane do właściwych wydziałów i jednostek, a użytkownicy mają możliwość śledzenia stanu ich realizacji.
Gdańskie Centrum Kontaktu działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Platforma może obsługiwać wszystkie dostępne kanały komunikacji: głos, social media, chat, video chat, sms, formularze internetowe oraz pocztę elektroniczną.
Więcej informacji na temat nagrody znajduje się na stronie Urzędu Miasta Gdańska.
2019-05-14