Systemy Unified Communications Avaya po raz kolejny zostały docenione przez firmę Gartner. Avaya po raz dziewiąty znalazła się na pozycji Lidera w Magicznym Kwadracie Gartnera dla producentów rozwiązań Unified Communications („Gartner Magic Quadrant for Unified Communications”).
Gartner to jedna z najbardziej uznanych, niezależnych firm analityczno-doradczych zajmujących się badaniami i analizą rynku oraz technologii. Gartner został założony w 1979 roku w USA i obecnie działa w 80 krajach zatrudniając ponad 1200 analityków oraz konsultantów. Firmy zaliczone do kwadratu Lider w Magicznym Kwadracie, są uznawane przesz Gartnera za podmioty, które „dobrze działają i są dobrze przygotowane do działania w przyszłości”.

Raport Gartnera pokazuje jak plasują się względem siebie wiodące firmy w danej dziedzinie i jaką rolę na rynku odgrywają. Raport opisuje również mocne i słabe strony każdej z firm oraz jej aktualną pozycję rynkową.
„Jesteśmy dumni z tego, że po raz dziewiąty zostaliśmy sklasyfikowani przez Gartnera w Magicznym Kwadracie dla rozwiązań Unified Communications jako Lider” – powiedział Jim Chirico, prezes i dyrektor generalny firmy Avaya – „Wierzymy, że zdobycie tego wyróżnienia stanowi odzwierciedlenie ciągłego procesu innowacji, utrzymywania zróżnicowanej i cenionej oferty UC. Wysoka pozycja rozwiązań Avaya w zakresie UC jest odzwierciedleniem naszych głębokich relacji z klientami, którym Avaya zapewnia rozwiązania komunikacyjne, pomagające ich organizacjom działać w wysoce mobilnym, konkurencyjnym i dynamicznym środowisku. Biorąc pod uwagę fakt, że Gartner zakwalifikował do grupy Lider również nasze rozwiązania w zakresie infrastruktury Contact Center, widać wyraźnie, że Avaya wzmacnia status zaufanego dostawcy rozwiązań dla firm każdej wielkości w ich podróżach po transformacji cyfrowej.”
W porównaniu do wyników z poprzedniego roku Avaya poprawiła swoją pozycję zarówno pod względem oceny możliwości wdrażania swoich pomysłów i rozwiązań oraz oceny jak dobrą i kompletną wizję danego segmentu rynku na firma.
Avaya rozbudowuje swoją ofertę Unified Communications, tak aby zapewnić rozwiązania których klienci potrzebują. Rozwiązania UC Avaya w pełni wykorzystują różnorodne kanały komunikacji, w tym: telefonię, wideo, rozwiązania mobilne, komunikatory, systemy konferencyjne oraz systemy pracy grupowej. Przykładowo, aplikacja Avaya Equinox umożliwia współpracę z wykorzystaniem wszystkich kanałów komunikacji, a nowy zestaw telefonów dodatkowo integruje aplikacje, aby pomóc w osiągnięciu nowych poziomów wydajności.
Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. posiada najwyższy status partnerstwa z firmą Avaya – „Diamentowy Partner Avaya”. To najwyższy status przyznany w ramach programu partnerskiego Avaya Edge. Tak wysoki poziom partnerstwa posiadają w Polsce zaledwie dwie firmy.

Niedawno informowaliśmy o ciekawym wdrożeniu systemu Unified Communications w firmie Nowy Styl. Wdrożenie zostało opisane na łamach Pulsu Biznesu. Z artykułem można zapoznać się klikając w obrazek poniżej.
W bieżącym raporcie Magic Quadrant for Unified Communications oceniono ośmiu dostawców rozwiązań UC pod względem kompletności wizji i zdolności działania. Gartner umieścił każdą z ocenianych firm w jednym z czterech kwadrantów: wizjonerzy, gracze niszowi, pretendenci i liderzy.
Gartner definiuje rozwiązania Unified Communications – sprzęt, oprogramowanie i usługi – jako oferty, które ułatwiają korzystanie z wielu metod komunikacji korporacyjnej. Rozwiązania UC integrują różne kanały komunikacyjne (media), sieci i systemy, a także aplikacje biznesowe IT oraz, w niektórych przypadkach, aplikacje i urządzenia konsumenckie. Gartner dzieli rozwiązania UC na sześć obszernych obszarów komunikacji: telefonia, rozwiązania konferencyjne, systemy poczty głosowej, systemy prezentacji statusu użytkownika oraz wiadomości, aplikacje klienta oraz procesy biznesowe związane z komunikacją.
Pełny raport Gartnera dotyczący rozwiązań Unified Communications można zakupić tutaj: Płatny raport Gartnera
2018-09-26