Zespół Unima 2000 rozwija swoje kompetencje zawodowe oraz umiejętności niezbędne do pracy zdalnej

W dobie koronawirusa świat biznesu został wywrócony do góry nogami. Firmy stanęły przed nowym wyzwaniem jakim jest praca zdalna. Taka forma działania ma tyle samo plusów, co minusów. Wszystko co nowe wymaga zmiany optyki spojrzenia na system dotychczasowej pracy. System pracy zdalnej wymaga dużo samokontroli i przestrzegania zasad, które pozwolą zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. Mając na uwadze sytuację w jakiej się znaleźliśmy, nawiązaliśmy współpracę z firmą szkoleniową PRO MOTIO.


Pani Marzena Dębska-Matuszak przeprowadziła serię szkoleń motywacyjnych podczas których:

  • rozmawialiśmy o skutecznym zarządzaniu w sytuacji kryzysu wywołanego koronawirusem, możliwościach wdrożenia omawianych działań w pracy codziennej
  • omawialiśmy techniki pracy indywidualnej i zespołowej w okresie pandemii
  • zastanawialiśmy się jak przygotować się do sytuacji po ustąpieniu koronawirusa

Celem warsztatów było: rozwijanie nowych, potrzebnych w sytuacji kryzysowej umiejętności komunikowania się, tworzenia dobrej atmosfery pracy i jednocześnie realizowanie celów, dawanie sobie rady z psychologicznymi następstwami pracy zdalnej. W czasie szkoleń wykorzystaliśmy m.in. metodę Lego® Serious Play®, która jest pomocna w usprawnianiu komunikacji między ludźmi w zespole, usuwaniu sztywnych społecznych konwencji oraz angażowania osób mniej śmiałych i minimalizowania wpływu hierarchii na pracę w grupie. Nasz zespół powoli wraca do trybu pracy z okresu „przed epidemią”. Jednak zgodnie z przewidywaniami będzie to „nowa normalność”, z którą przyjdzie nam wszystkim się zmierzyć. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą nam łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

2020-05-22