Wdrożenie bota wspierającego pracowników podczas procesu sprzedaży

OPIS PRZYPADKU: Przedsiębiorstwo outsourcingowe oferujące usługi Contact Center dla branży nowoczesnych technologii. W trakcie prowadzonych rozmów z klientami pracownicy przedsiębiorstwa (agenci) oferują rozmówcom szeroką gamę produktów w różnych cenach i wersjach. Stany magazynowe, terminy dostaw i ceny produktów ulegają nieustannym zmianom, co wymuszało wielokrotne przesyłanie agentom aktualnych zestawień w postaci plików Excel. Dodatkowymi problemami są nieusystematyzowane nazewnictwo niektórych wersji produktów oraz różny sposób zapisu nazw, co znacznie utrudnia wyszukanie (np. wersja kolorystyczna zapisywana jako „black” lub „czarny”, albo nazwa produktu zapisana ze spacją lub bez spacji).

GŁÓWNE WYZWANIA:

  • Skrócenie czasu wyszukiwania i dostępności produktów
  • Zapewnienie pracownikom aktualnej informacji o ofercie
  • Skrócenie czasu sprawdzania terminów dostaw
  • Zwiększenie precyzyjności w dobieraniu ofert
  • Zwiększenie komfortu pracy agentów

OPIS ROZWIĄZANIA

Przeprowadzony audyt wykazał zasadność wdrożenia chatbota wykorzystującego sztuczną inteligencję. Z wdrożonego rozwiązania korzystają pracownicy Contact Center (agenci) podczas rozmów telefonicznych z klientami i prezentowaniu oferty. Agent, który chce sprawdzić dostępność produktów polecanych dla klienta nie wyszukuje już produktów w skoroszycie Excel,lecz wpisuje zapytanie w oknie czatu. Wdrożony bot jest powiązany z zewnętrznymi bazami danych w których umieszczone są m.in. stany magazynowe produktów.

Podczas wyszukiwania, bot przeszukuje ogromną ilość stanów magazynowych, łącząc się z różnymi źródłami danych, tak aby na podstawie zebranych informacji zaproponować produkt najlepiej dopasowany do wymagań klienta.

Bot przedstawia informacje o ilościach dostępnych sztuk, wersjach, dostępnych kolorach, planowanych dostawach lub terminach oczekiwania. Bot wykorzystuje procesor języka naturalnego (NLP), dzięki czemu pytania zadawane przez agentów mogą mieć różną składnię i nie muszą być precyzyjne aby uzyskać właściwą odpowiedź.

PODSUMOWANIE

Po wdrożeniu czas wyszukiwania produktów i przygotowania oferty dla klienta skrócił się o około 60%. Inwestor planuje dalsze rozszerzenie funkcjonalności bota i przygotowanie wersji pełniącej funkcje wirtualnego pomocnika klienta.



Jak uzyskać ofertę:

Jak uzyskać wycenę Unima 2000

Skontaktuj się z naszym przedstawicielem:

Podaj Twój numer telefonu - oddzwonimy

Podaj Twoje imię i nazwisko

Podaj nazwę Twojej firmy

Wyrażam zgodę na:

 Przetwarzanie moich danych osobowych *

Zobacz treść

Otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną *

Zobacz treść

Otrzymywanie informacji marketingowych drogą elektroniczną

Zobacz treść

Używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych *

Zobacz treść

* Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne lecz jest niezbędne, żebyśmy mogli się z Tobą kontaktować i odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Wyrażone zgody można wycofać w każdym czasie, np. klikając tutaj: Cofam zgody

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Polityka prywatności

Magdalena Pisarczyk

Magdalena Pisarczyk
Dyrektor ds. Projektów Informatycznych
D +48 12 2980 520
M +48 601 416 600

kontakt Unima 2000 SA