Wdrożenie bota wspierającego działania rekrutacyjne

OPIS PRZYPADKU: Przedsiębiorstwo oferujące nowoczesne usługi dla firm. W związku z dużą dynamiką przyrostu kadr i typową dla branży rotacją pracowników niższego szczebla, przedsiębiorstwo ponosiło coraz większe nakłady na rekrutowanie nowych pracowników.

GŁÓWNE WYZWANIA:

  • Zwiększenie skuteczności pracy działu rekrutacji
  • Obniżenie kosztów rekrutowania pracowników
  • Zapewnienie natychmiastowych odpowiedzi na zapytania kandydatów
  • Zapewnienie dostępności 24h

OPIS ROZWIĄZANIA

Po przeprowadzonej analizie przedwdrożeniowej i konsultacjach z Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A., klient zdecydował się na wdrożenie bota wspieranego sztuczną inteligencją do obsługi pierwszego etapu procesu rekrutacji.

Bot umożliwia kandydatom uzyskiwanie informacji o dostępnych stanowiskach pracy, zakresie obowiązków oraz wymaganiach. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej, bot kwalifikuje kandydata do rekrutacji na konkretne stanowisko, zbiera komplet danych osobowych (imię, adres email, itp.), przedstawia niezbędne informacje wymagane przez prawo oraz zachęca do przesłania CV. Otrzymany komplet informacji o kandydacie wraz z CV, bot przesyła do osób zajmujących się kolejnymi etapami procesu rekrutacyjnego.

Tworząc rozwiązanie, wykorzystano silnik sztucznej inteligencji IBM Watson Assistant. Wdrożony system wykorzystuje proces NLP (Natural Language Processing), dzięki czemu pytania do bota mogą być pisane językiem naturalnym. Bot prowadzi rozmowę w sposób ukierunkowany tak, aby dostarczyć rekruterom wszystkie niezbędne informacje i dokumenty. Bot przesyła uzyskane materiały do osób nadzorujących rekrutację drogą mailową. Dodatkowo, wysyła kandydatowi potwierdzenie złożenia aplikacji.

Bot posiada rozbudowane algorytmy, które zapewniają swobodną komunikację. W przypadku niepewności co do intencji rozmówcy lub uzyskania niekompletnych informacji, bot prosi kandydata o potwierdzenie, uzupełnienie lub sprecyzowanie wiadomości. Jeżeli bot uzna, że nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, prosi kandydata przesłanie zapytania drogą mailową i prowadzi rozmowę kwalifikacyjna dalej. Niezależnie od systemowych baz danych bot wykorzystuje zewnętrzne bazy danych, z których czerpie dodatkowe informacje np. o aktualnie prowadzonych rekrutacjach.

PODSUMOWANIE

Wdrożone rozwiązanie spełniło wszystkie oczekiwania klienta. Usprawniło proces rekrutacji i odciążyło pracowników przedsiębiorstwa od wykonywania powtarzalnych czynności. Dodatkowym efektem wdrożenia było zwiększenie dostępności rekruterów i usystematyzowanie obiegu dokumentów.



Jak uzyskać ofertę:

Jak uzyskać wycenę Unima 2000

Skontaktuj się z naszym przedstawicielem:

Podaj Twój numer telefonu - oddzwonimy

Podaj Twoje imię i nazwisko

Podaj nazwę Twojej firmy

Wyrażam zgodę na:

 Przetwarzanie moich danych osobowych *

Zobacz treść

Otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną *

Zobacz treść

Otrzymywanie informacji marketingowych drogą elektroniczną

Zobacz treść

Używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych *

Zobacz treść

* Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne lecz jest niezbędne, żebyśmy mogli się z Tobą kontaktować i odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Wyrażone zgody można wycofać w każdym czasie, np. klikając tutaj: Cofam zgody

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Polityka prywatności

Magdalena Pisarczyk

Magdalena Pisarczyk
Dyrektor ds. Projektów Informatycznych
D +48 12 2980 520
M +48 601 416 600

kontakt Unima 2000 SA